Pagina's

11 maart 2012

Recept: Paella a la Wietske

Nee, ik ben niet aan het ego-trippen, dat ik een paella naar mezelf vernoem, ik heb er zelfs een goede reden voor! De 'echte Spaanse paella' bevat namelijk vaak zeevruchten, staat minstens 3 uur lang op het vuur en wordt verder met nog heel veel andere producten bereidt. Omdat ik zeevruchten ab-so-luut niet lust, ik geen 3 uur de tijd heb, én omdat ik al die andere producten niet heb/ken, ben ik maar gaan experimenteren met het maken van 'mijn' paella. Als je wil weten hoe je deze kan maken, kijk en lees dan snel verder!
















Allereerst de benodigdheden (ik reken hier voor 4 personen):
4 kippenpoten (gemarineerd)
200 gram chorizo (in stukjes)
1 grote ui (grof gehakt)
1 rode paprika (in stukjes)
300 gram diepvriesdoperwten
 1 pak gele rijst
1 buisje safraan
Olijfolie
Naar smaak peper toevoegen (Ik raad af om extra zout toe te voegen, aangezien de chorizo al behoorlijk zout is)

Voor de bouillon:
2 blokjes kippenbouillon
1 liter water

Om te zorgen dat het recept goed te volgen is, heb ik een foto- tutorial gemaakt:
Stap 1. Maak liter kippenbouillon met bouillonblokjes, zoals wordt aangegeven op de verpakking. Zorg dat dit ongeveer 5 minuten doorkookt.
Stap 2. Snijdt de chorizo in kleine stukjes, en doe deze met voldoende olijfolie in een grote braadpan.
Stap 3. Snijdt de ui grof, en voeg deze toe aan de chorizo.
Stap 4. Roer dit geheel door totdat de chorizo een beetje knapperig begint te worden.
Stap 5. Voeg vervolgens de gele rijst toe.
Stap 6. Roer dit geheel nog ongeveer 2 minuten door.
Stap 7. Voeg nu de kippenbouillon en de safraan toe.
Stap 8. Bak de kip, zoals aangegeven op de verpakking.
Stap 9. Kook het chorizo-ui-rijst-mengsel totdat het grootste deel van de bouillon is opgenomen of verdampt.
Stap 10. Voeg nu een in stukjes gesneden rode paprika toe.
Stap 11. Voeg ook de doperwten toe.
Stap 12. Roer het geheel door totdat de doperwten goed warm zijn.

Nu heb je een heerlijke pan paella! Je kan de kip los bij de paella serveren of door de paella heen 'roeren'. Eet smakelijk!

Liefs, Wietske

Geen opmerkingen: