Pagina's

10 maart 2012

How to: Vintage 'Birds 'n Stripes' Nail Art

Het is voor mijn gevoel al weer een eeuwigheid geleden dat ik nail art heb gedaan, maar vandaag voelde ik me helemaal creatief en ging ik aan de slag! Ik heb geprobeerd om een soort 'vintage/lente' gevoel te maken op mijn nagels. Als je wil weten hoe je deze nail art kan maken, klik dan snel verder!


Om te beginnen lak je je nagels in een oudroze of zalmroze kleur. Als deze lak droog is, kun je met een witte striper verticale streepjes aanbrengen op al je nagels, behalve je ringvinger. Deze hou je vrij om een vogeltje op te schilderen.

Vervolgens komt het lastigste deel, het vogeltje. Om het iets duidelijker te maken heb ik elke stap gefotografeerd, zodat het duidelijk is hoe je het makkelijkst een vogeltje kan tekenen.
Stap 1, Maak om te beginnen een golvende lijn die van de helft van de linkerkant van je nagel naar de rechter onderkant van je nagel loopt. Dit is de buik van het vogeltje.
Stap 2, Maak een klein boogje, die je verbindt met de onderkant van de lijn die je bij Stap 1 hebt gezet.
Stap 3, Voeg nu nog een boogje toe, die je weer naar de linkerkant van je nagel trekt. Als het goed is heb je nu de staart van het vogeltje getekend.
Stap 4, Teken nu het hoofdje van de vogel. Dit doe je door een bolle lijn te tekenen.
Stap 5, Nu kun je het hoofdje en de staart van de vogel met elkaar verbinden door een vleugel te tekenen. Maak eerst een kromme lijn richting rechtsboven, en trek vervolgens een gebogen lijn van het puntje van de vleugel naar de staart.
Stap 6, Maak alle lijnen iets dikker, zodat je nail art duidelijk te zien is.

Om de nail art helemaal af te maken, kun je nog een topcoat gebruiken. Dit beschermt je nagellak, en geeft een mooie glans.

Ik hoop dat jullie deze nail art leuk vonden! Als je nog vragen hebt of nog extra uitleg wil, kan je natuurlijk altijd een comment achterlaten.

Liefs, Wietske

Geen opmerkingen: