Pagina's

14 februari 2012

Pure Liefde: 'Let's Dance!'

Boeken. Some love them, some hate them. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar precies tussenin val. Ik heb bijna nooit tijd om rustig een boek te lezen. En toch, toch hebben boeken een bepaalde aantrekkingskracht op me, vooral als het 'how-to'-boeken zijn. Dus toen ik een tijdje geleden in de Bruna stond en mijn oog viel op het boek 'Let's Dance', was ik meteen verkocht!



Ik vind dansen al zo lang als ik me kan herinneren fantastisch om te doen. Niet dat ik er ook maar iets van bak, maar dat maakt eigenlijk niet zo veel uit. Gelukkig, vooral voor mijn omgeving, kan ik nu iets aan mijn dans-skills doen met dit boek van Lyndon Wainwright.

Het boek is heel slim ingedeeld per danssoort (latin en ballroom zijn de enige dansstijlen die in dit boek staan), waarbij de verschillende danspasjes met foto's en tekeningen worden uitgelegd, zoals je hieronder kan zien:






















Bij het boek zit ook een CD met onder anderen Salsa- Wals- en Tangomuziek. Zo hoef je niet zelf je muziek uit te zoeken, en weet je precies welke muziek bij welke danssoort hoort. Super handig toch?

Wat ik trouwens ook heel leuk vind, zijn de film- stills van dansfilms en de affiches van dansvoorstellingen die in het boek staan. Zo krijg je heel goed de sfeer mee per dansstijl en leer je tegelijkertijd een beetje over de geschiedenis van bijvoorbeeld de tango of de rumba.
Zijn jullie dol op boeken, of juist helemaal niet? En ga je voor de 'how to'- boeken zoals ik, of toch maar voor de echte 'leesboeken'? Ik ben benieuwd!

Liefs, Wietske