Pagina's

15 februari 2012

Recept: Paprika/Tomatensoep


Soep, Soupe, Suppe, Soup of Minestra: een soepje gaat er overal ter wereld wel in! En om die reden (en vanwege het feit dat deze soep één van mijn favorieten is) zal ik uitleggen hoe je heel makkelijk een verse paprika/tomatensoep maakt.



First things first, de benodigdheden:
Omdat ik op kamers woon, maak ik mijn eten vaak voor alleen mezelf. Daarom zijn alle aangegeven hoeveelheden voor één persoon. Dus...wat heb ik gebruikt?

- Halve (rode) paprika
- 3 kleine tomaten
- Half klein uitje
- Scheutje boter
- Scheutje water
- Halve eetlepel bloem
- Zout en peper


Oké, als je alle ingredienten bij elkaar hebt, begin je met het in stukjes snijden van de tomaat en paprika. Zorg ervoor dat de stukken niet te groot zijn, want dan duurt het langer voordat de groente gaar is. Als je de tomaat en paprika klein hebt gesneden verwarm je de boter in een klein steelpannetje (als je voor meerdere mensen kookt, gebruik dan een grotere pan).
Vervolgens voeg je de paprika en tomaat toe, met een klein scheutje water met de bloem (meng eerst de bloem en water samen tot een melkachtig goedje ontstaat). Laat dit geheel even doorpruttelen (wel goed blijven roeren!) en snij ondertussen een half uitje in ringen. Dit voeg je ook toe aan het paprika/tomaat mengsel.
Voeg vervolgens naar smaak zout en peper toe en laat het geheel gedurende 5 minuten zachtjes koken. Hierna kun je de pan van het vuur halen en het paprika/tomaat mengsel in een blender fijnhakken totdat er een lobbige soep ontstaat.
En voilá! Een makkelijke en snelle (én gezonde) soep! Eet smakelijk!

Liefs, Wietske