Pagina's

27 februari 2012

Review: Action Nagellakjes


Oh man! Ik hou echt van de Action! Niet alleen heeft deze winkelketen een heleboel handige huishoud- en schoolartikelen, ook verkopen ze eten, speelgoed, fröbelspulletjes én make-up (whoop-whoop!). En tot mijn grote verbazing kwam ik tijdens een shoppingdagje nagellakjes tegen bij de Action. Ik blij natuurlijk (mijn verslaving aan nagellak begint trouwens wel enigszins zorgwekkend te worden) en ik heb dus meteen een aantal kleurtjes meegenomen. Omdat ik niet de enige was die haar (zijn?) kans greep waren er nog maar een paar kleurtjes over en dit waren naar mijn mening de mooiste.

Ten eerste iets wat ik heel leuk vind: deze nagellakjes hebben namen! Jippie! Het klinkt misschien stom, maar ik kan echt afknappen op producten die alleen maar een zielig nummertje hebben gekregen.
Deze eerste nagellak heet Moulin Rouge. Say what? Rouge? Jep. Misschien waren de makers ietwat kleurenblind, want ik kan écht geen rood ontdekken in deze peachy-nude kleur, maar ach, een naam is een naam. Ik heb trouwens drie laagjes nodig gehad om deze lak dekkend te krijgen, wat ik echt heel netjes vind voor een lakje met zo'n lichte kleur.

 De tweede nagellak heet Pink Diamonds, wat ik een behoorlijk toepasselijke naam vind: het is roze, en het glinstert. Net als een roze diamand dus! Dit lakje had overigens ook drie laagjes nodig om goed te dekken.
 Het laatste (individuele) lakje dat ik heb gekocht heet Broadway Blue en is een mooie helderblauwe kleur met een subtiele shimmer. Ik moet wel zeggen dat ik deze van alle lakjes het minst goed vind: hij had namelijk 4 (!) laagjes nodig om dekkend te zijn.

 Ook had Action een aantal nagellaksetjes uitgebracht. Hiervan heb ik er maar één gekocht, de rest was namelijk al weggeraust. Het setje dat ik heb gekocht is de 'Crackled Nailpolish Set' en bevat een zilveren basiskleur, een zwarte crackle lak en een transparante topcoat. Dit setje, met drie nagellakjes, kostte me slechts...wait for it....1 euro en 39 cent!!! Woohooo! Dat is dus 46 cent per lakje (net zoveel/weinig als de individuele lakjes trouwens).

Ik moet zeggen dat ik echt behoorlijk tevreden ben over de Action nagellakjes. Ze dekken niet fantastisch goed, maar ze zijn dan ook maar 1/5 van bijvoorbeeld een lakje van Catrice! De mooiste kleur vind ik persoonlijk 'Moulin Rouge', omdat dit een behoorlijk unieke kleur is en het lakje het beste van alle door mij geteste lakjes dekt.

Ik hoop dat jullie wat aan mijn review hebben gehad!
Liefs, Wietske

P.S. Even een kleine disclaimer: Ik weet dat bij de eerste drie swatchfoto's mijn nagels niet scherp te zien zijn. Dit komt doordat mijn camera met geen mogelijkheid wilde scherpstellen op mijn nagels. Na honderden foto's heb ik het maar opgegeven, maar ik hoop wel dat jullie allemaal goed kunnen zien hoe de textuur en kleur van de lakjes er uitzien.

4 opmerkingen:

Melanie zei

leuke kleurtjes hoor !!
xx

Melanie zei

leuke kleurtjes hoor !!
xx

Wietske zei

Ja he! En ze brengen ook heel fijn aan!
xxx

Rosalie zei

Ik vond die crackle nagellak echt super leuk! Dus ik ging 'm ook even kopen bij de Action, maar ik dacht laat ik een ander kleurtje kiezen: wit/roze en wit/blauw met glitters. De roze valt helaas een beetje tegen, maar die blauwe is heel leuk! :)