Pagina's

05 maart 2012

Beautyproducten: It's all in the name...of niet?


Sinds 1996 is het vermelden van ingrediënten van beautyproducten verplicht. Niet dat iemand ook maar iets van al die moeilijke woorden begrijpt, maar oké, het gaat om het idee. Toch merk ik dat sommige producten claimen dat ze bepaalde ingrediënten bevatten, wat na het ontcijferen van de ingrediëntenlijst helemaal niet blijkt te kloppen.  
Een van de producten waarmee ik dit heb gehad is het Ananas Enzymen Masker van Freeman. Op de voorkant staat een levensgrote ananas, en ook de naam van het product laat niet veel aan de verbeelding over. Maar toen ik even op de ingrediëntenlijst keek om te zien wat er allemaal nog meer in zou zitten, zag ik tot mijn verbazing dat er geen greintje ananas in het masker verwerkt was! Niets, nada, noppes! Overigens geldt dit alleen voor de variant op de afbeelding, de andere (ik weet niet zeker of dat de oude of nieuwe variant is) bevat juist heel veel ananas. Me gusta!
Hoera! Honing (Mel) als vierde ingrediënt!
Toch vind ik dat een beetje raar dat producenten zomaar kunnen claimen dat er (heilzame) ingrediënten in hun producten zitten terwijl dat niet zo is. Maar gelukkig kan het ook anders: het Kant-en-Klaar Honingmasker van Dr. Van der Hoog, bevat bijvoorbeeld heel veel honing, meer dan ik had verwacht! Ik hoop ook dat afwijkende ingrediëntenlijsten een uitzondering zijn, maar ik zou toch aanraden om altijd even een blik hierop te werpen.

Hebben jullie ooit meegemaakt dat je een beautyproduct hebt gekocht waarvan de naam van het product niet klopte met de ingrediëntenlijst? Let me know!

Liefs, Wietske

 Bronnen:
Afbeelding Ananas masker: notanotherpoppie.blogspot.com
Ingredientenlijst Ananas masker: Freeman Beauty

Geen opmerkingen: