Pagina's

16 februari 2012

Mooimakers: Paprika/Tomatensoep

Weten jullie nog de paprika/tomatensoep waarvan ik gister het recept online zette? Ik vond dit soepje altijd vooral lekker, maarrrr, na een halfuurtje lezen in 'Eet je mooi' van uitgeverij Bee Books, bleek deze soep nog veel meer in petto te hebben!



Het blijkt dat vooral rode en oranje paprika een perfect middeltje is tegen rimpels (heb ik niet...maar ach, preventief dan maar?), en dat het ook goed helpt tegen een droge huid. Now, that's interesting! Ik heb namelijk vaak last van een droge huid. Door de secundaire plantenstoffen die in paprika zitten word de vochthuishouding verbetert, wat weer voorkomt dat jou huidje als een stuk perkament eindigt! En dat is niet het enige: paprika bevat ook veel vitamine A, wat er weer voor zorgt dat je ogen het ook blijven doen. Zo kun je je mooie huidje ook nog eens goed aanschouwen!

Ook de tomaten die in mijn paprika/tomatensoep zitten hebben allemaal goede eigenschappen. Tomaten bevatten namelijk een bepaald type antioxidant genaamd lycopeen, wat niet alleen goed is voor je huidje, maar ook nog eens de kans op kanker schijnt te verminderen (dit is trouwens nog nooit bevestigd met duidelijke onderzoeksresultaten).

Kortom: wat lekker is kan ook heel gezond zijn! En dan niet alleen voor je inner-body, maar ook zeker voor je uiterlijk! Me like!

Ohja! Ik zal binnenkort kijken of ik een maskertje kan maken met verschillende soorten groenten en fruit, dus 'stay tuned'!

Liefs, Wietske


Bronnen:
Afbeelding: colourfultaste.nl
Boek: 'Eet je mooi', Bee Books

Geen opmerkingen: